Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_ENCODING" in /home/dastre/domains/dastresi.com/public_html/index.php on line 1
ایمیل موقت یا فیک چیست؟
پروفایل
ایمیل فیک یا موقت چیست؟

اگر از دست ایمیل های تبلیغاتی بسیار و اسپم ها در INBOX ایمیل خود کلافه شده اید، استفاده از ایمیل موقت راهکار مناسب آن است.

hosein ramezannia 17 دی 1401 142 بازدید

در عصر امروز که عصر تکنولوژی و فناوری نامیده می‌شود بدون شک اکثر انسان‌های حاضر در کره زمین به اینترنت دسترسی دارند و هر فرد حداقل دارای یک ایمیل شخصی می‌باشد. امروزه هر کسی که از اینترنت، موبایل، رایانه یا دیگر وسایل هوشمند استفاده می‌کند قطعاً دارای یک ایمیل می‌باشد و با واژه ایمیل آشنایی کاملی دارد. یکی از واژه‌هایی که در عصر حاضر به تازگی بر سر زبان‌ها افتاده است و توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، ‌ایمیل موقت یا ایمیل فیک می‌باشد.

در این مقاله در وب سایت دسترسی قصد داریم به معرفی کامل و جامعی از این نوع ایمیل و نحوه ساخت آن بپردازیم.

ایمیل موقت چیست؟

امروزه با وجود سایت‌های بی‌شماری که جهت ارائه خدمات نیازمند به ایمیل می‌باشند تا بازدید‌کنندگان را عضو خبرنامه یا ایمیل مارکتینگ خود کنند بسیار افزایش یافته است، واژه ایمیل موقت بیشتر از همیشه چشم نوازی می‌کند و راهکاری است برای اینکه ایمیل شخصی افراد درگیر ایمیل های تبلیغاتی و البته مزاحم نشود.

به طور کلی اگر بخواهیم ایمیل موقت را تعریف کنیم می‌توانیم بگوییم ایمیلی که برای ایجاد آن نیاز به فرایند خاصی مانند وارد کردن شماره تماس، نام و... وجود دارد و البته تاریخ انقضایی در حد حداکثر چند دقیقه تا چند ساعت دارا می‌باشد.

در زبان فارسی، ‌ایمیل موقت را با واژه‌هایی چون ایمیل فیک، ‌ایمیل ده دقیقه ای یا ایمیل قابل حذف شدن می‌شناسند. ‌ایمیل موقت کاربرد‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد که در ادامه این مقاله به معرفی آن‌ها نیز خواهیم پرداخت.

کاربرد های ایمیل موقت

به دلیل کابرد‌ها و قابلیت‌هایی که ‌ایمیل فیک برای کاربران دارا می‌باشد، این ایمیل امروزه بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه این بخش از مقاله به معرفی کابرد های ایمیل موقت خواهیم پرداخت.

ثبت نام در پلتفرم‌های مختلف

همانطور که در ابتدا این مقاله به آن اشاره نمودیم، امروزه وب سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلفی وجود دارند که برای ارائه سرویس یا مقالات بسیار خاص و منحصر به فرد ابتدا از کاربران ایمیل آن‌ها را درخواست می‌کنند. درخواست ایمیل از کاربران برای ارسال‌ایمیل های تبلیغاتی و مارکتینگ است که می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد.

با استفاده از ایمیل موقت می‌توان به راحتی از شر این نوع تبلیغات و عضویت‌های اجباری خلاص شد تا دیگر افراد مختلف درگیر ایمیل های مزاحم و متعدد تبلیغاتی نباشند.

ر‌هایی از spam‌ها

در عصر حاضر بسیاری از خرید‌ها به صورت اینترنتی از فروشگاه‌های آنلاین انجام می‌شود. برای خرید از فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی افراد مجبور هستند ایمیل خود را وارد نمایند. گزارش‌های بسیاری دیده شده است که پس از ثبت ایمیل در فروشگاه‌های مختلف اینترنتی، اسپم‌ها و هرزنامه‌های زیادی برای صاحبان ایمیل‌ها ارسال شده است که این نیز موضوعی غیر قابل تحمل است.

یکی دیگر از مزایا ایمیل موقت، ر‌هایی از چنین هرزنامه‌ها و spam ‌هایی است که از سایت‌های مختلف برای کاربران ارسال می‌شود.

مراقبت از حریم شخصی

بسیاری از وب سایت‌هایی که کاربران قصد دریافت خدمات از آنان را دارا می‌باشند، اعتبار چندانی ندارند. از طرفی ثبت ایمیل در بسیاری از سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین می‌تواند هویت افراد را برای آنان آشکار سازد. این مسأله باعث می‌شود افراد در معرض دزدیده شدن اطلاعات شخصی و هویت خود در فضای مجازی شوند. با دارا بودن ایمیل موقت و ارسال آن به جای ایمیل اصلی در چنین مواقعی می‌توان از آسیب به حریم شخصی جلوگیری نمود.

فرایند ساخت ساده

یکی از مزایا ایمیل موقت در مقایسه با ایمیل، فرایند ساخت و ایجاد بسیار ساده آن می‌باشد. با استفاده از چند کلیک کاربران می‌توانند به راحتی ایمیل موقت خود را ایجاد کنند و از آن برای کاربرد‌های مختلفی استفاده کنند.

عدم نیاز به پسورد

بسیاری از افراد در زمان‌های مختلف و شرایط متفاوت رمز یا پسورد ایمیل خود را فراموش می‌کنند و نمی‌توانند از آن استفاده کنند به خصوص برای وب سایت‌هایی که نیاز به تأیید ایمیل دارد، موضوعی اذیت‌کننده می‌باشد.

لازم است بدانید برای ساخت و استفاده از ایمیل موقت هیچ نیازی به رمز‌گذاری یا انتخاب پسورد وجود ندارد.

نحوه ایجاد‌ایمیل موقت

بدون شک‌ایمیل موقت برای هر فرد به خصوص افراد علاقه‌مند به وبگردی بسیار مناسب و ضروری می‌باشد. برای ساخت ایمیل موقت و ایجاد ایمیل موقت راهکار‌های مختلفی وجود دارد که تمامی این راهکار‌ها، روش‌های ساده و آسانی هستند.

در فضای اینترنت وب سایت‌های زیادی هستند که به کاربران این امکان را می‌دهند با استفاده از سرویس آنها ایمیل فیک یا موقت را ایجاد کنند. در ادامه به معرفی برخی از برترین سایت‌ها در این زمینه خواهیم پرداخت.

سایت  Hot Temp Mail

وب سایت Hot Temp Mail یکی از برترین و قدیمی‌ترین وب سایت‌ها در زمینه ساخت ایمیل موقت محسوب می‌شود. کاربران تنها لازم است در این وب سایت نام کاربری مد نظر خود را به همراه دامنه مد نظر را وارد نمایند تا ایمیل موقت خود را دریافت کنند. لازم به ذکر است پس از استفاده از این ایمیل، این پست الکترونیکی به طور خودکار پاک خواهد شد.

سایت Email Temporanee

 Email Temporaneeاز دیگر وب سایت‌های معروف در زمینه ساخت ایمیل موقت می‌باشد. این وب سایت نیز برای خلق ایمیل فیک فرایند ساده‌ای را دارد اما ناگفته نماند این وب سایت برای افرادی که از داخل ایران به آن مراجعه می‌کنند، خدمات ارائه نمی‌کند و مجبور هستند برای ساخت ایمیل موقت در این سایت از VPN استفاده کنند.

سایت Temp mail

یکی دیگر از سایت‌های ارائه دهنده ایمیل فیک، وب سایت Temp mail می‌باشد. با استفاده از سایت Temp mail این امکان وجود دارد که به راحتی ایمیل موقت ساخته شود یا حتی در صورت امکان دامین آن عوض شود.

سایت Temp Mail Id

سایت Temp Mail Id از دیگر وب سایت‌های ساخت ایمیل موقت رایگان برای کاربران می‌باشد. این سایت در نسبت با دیگر سایت‌های معرفی دامین‌های بیشتری را در خدمت کاربران قرار می‌دهد و دارای هویت بصری ساده و راحتی می‌باشد که این موضوع ساخت ایمیل فیک را در آن ساده و آسان کرده است.

از سایت‌های

                                                     temp-mail.org

                                                     getnada.com

                                                     maildrop.cc

                                                     Email Fake

می‌توان به دیگر وب سایت‌های ارائه دهنده ایمیل موقت اشاره نمود. لازم به ذکر است که پلتفرم‌های یاهو و جیمیل نیز امکان ساخت ایمیل موقت یا همان ایمیل فیک را به کاربران خود می‌دهند.

 

ثبت دیدگاه